دبیر کمیته فیلترینگ: از فیلترینگ هوشمند اینستاگرام رضایت نداریم

ساعاتی پیش در یک برنامه‌ی تلویزیونی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد که فیلترینگ هوشمند اینستاگرام موفق عمل نکرده است و از عملکرد آن راضی نیستند.


ساعاتی پیش در یک برنامه‌ی تلویزیونی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد که فیلترینگ هوشمند اینستاگرام موفق عمل نکرده است و از عملکرد آن راضی نیستند.

عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در بخشی از برنامه‌ی تلویزیونی که به بحث فیلترینگ تلگرام اختصاص داشت، اشاره کرد که امکان فیلترینگ هوشمند این شبکه‌ی پیام رسانِ موبایلی وجود ندارد. وی همچنین مورد پرسش قرار گرفت که آیا فیلترینگ هوشمند اینستاگرام موفق بوده است یا خیر؟

خرم‌آبادی در پاسخ اعلام کرد که از فیلترینگ هوشمند اینستگرام راضی نیستند؛ چرا که بخش بزرگی از صفحه‌هایی که باید فیلتر شوند هنوز در اینستاگرام در دسترس هستند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه همچنین اشاره کرد که هزینه‌ی بسیاری برای بحث فیلترینگ هوشمند اینستاگرام شده است.

وی چندین بار در میان صحبت‌های خود گفت که آن‌ها نه تنها موافق فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نیستند، بلکه معتقد هستند که شبکه‌های اجتماعی بسیار مفید و پر اهمیت هستند؛ وی حتی مدعی شد که انقلاب اسلامی به کمک شبکه‌های اجتماعی واقعی به پیروزی رسیده است. اما خرم‌آبادی به این موضوع نیز اشاره کرد که بحث امنیت ملی و محتوای اخلاقی اهمیت ویژه‌ای دارد و باید قانون در شبکه‌های اجتماعی اعمال شود.

با این تفاسیر و با توجه به عدم موفقیت بحث فیلترینگ هوشمند برای شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام دو حالت وجود خواهد داشت؛ یا الگوریتم‌های فیلترینگ هوشمند برای اینستاگرام بهبود خواهد یافت و صفحه‌های خلاف قانون فیلتر خواهند شد یا بحث فیلترینگ کلی این شبکه‌ی اجتماعی محبوب نیز قوت خواهد گرفت.

[ بازدید : 1792 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 25 اسفند 1395 ] [ 16:16 ] [ نازنین ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]